Cayenne Electric събра светлините на прожекторите преди два дни като най-мощното серийно Porsche досега. При активиране на функцията за лаунч контрол, той (временно) генерира 1156 к.с. и 1500 Нм. Но това не са единствените впечатляващи цифри.
С тегло от 2645 килограма без водач, вариантът Turbo е и най-тежкият автомобил, който Porsche някога е произвеждал. Това отличие преди това принадлежеше на... Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe, което заковава везната на 2595 кг.
Подобно на базовата версия, Turbo е снабден с масивна батерия от 113 kWh, тежаща приблизително 600 кг. За сравнение, това е почти толкова тежко, колкото цял автомобил: Porsche 356 SL. Лекият състезателен автомобил спечели своя клас в „24-те часа на Льо Ман“ през 1951 г. за автомобили с двигатели под 1100 куб. см. Купето Sport Light тежеше само 640 кг.
И все пак, можеше да е и по-лошо. Cayenne Turbo Electric далеч не е най-тежкият електрически SUV на пазара. Mercedes претегли G-класата без ДВГ и регистрира тегло от 3084 кг. Разбира се, G580 с EQ технология е сериозен офроуд автомобил, но дори EQS SUV тежи почти толкова - 3081 кг.
Тези тежки европейски електрически SUV-ове изглеждат почти изящно в сравнение с американските сухопътни кораби с нулеви емисии. Cadillac Escalade IQ например тежи колосалните 4143 кг. Дори много по-лекият Rivian R1S засенчва Porsche с 3205 кг. Lucid Gravity тежи 2766 кг.
Струва си да се отбележи, че оригиналният Cayenne от 2002 г. не беше никак лек. Разработен по време на управлението на Фердинанд Пиех, епоха, известна с одобряването на невероятно сложни проекти, първото поколение беше истински офроуд автомобил. Той разполагаше с постоянно задвижване на четирите колела, разпределителна кутия с по-ниска предавка, заключващ се заден диференциал и хидравлично изключване на стабилизиращата щанга за допълнителен ход на окачването. Във версия Turbo S, SUV-ът от поколение 955 тежеше солидните 2355 кг.